Skeidar

Skeidar

Strategisk kundeinnsikt

Metode

SeeYou har gjennomført Mystery Shopping i Skeidars varehus over hele landet. I undersøkelsene observeres en rekke elementer:

  • butikken utvendig og innvendig
  • kundemottaket i varehuset og avdelingene
  • kommunikasjonen mellom kunde og selger
  • selgers behovsavklaring og salgs- og fagkompetanse
  • selgers aktivitet rundt mersalgs- og tilleggsprodukter og løsninger
  • kundereisens avslutning inkludert kjøpsøyeblikket
  • kundens opplevelse av i hvilken grad Skeidars medarbeidere lever verdiene

Resultatene av hvert enkelt besøk har blitt rapportert løpende til varehussjefer og Skeidars ledelse, i tillegg til at det er utarbeidet rapporter for hver gjennomførte runde Mystery Shopping. Dessuten har SeeYou bistått med presentasjon av analysene og trening av varehusjefene for å sikre involvering og utvikling.

Kundens uttalelse

I dagens marked kan vi ikke tillate oss å bli husblinde! Det har derfor vært strategisk viktig for oss å få den kundeinnsikten som See You gir oss gjennom Mystery Shopping – både for å agere på uønsket atferd i salgsprosessen, men også for å kunne hente ut vårt uforløste potensiale. Etter at vi fikk innsikt i at bare 40% av kundene våre ble tilbudt vedlikeholdsprodukter når de skulle kjøpe møbler – utarbeidet vi tiltak for å løfte dette fokuset.  Opplæring, måling og evaluering bidro til at hele 80% av kundene ble tilbudt disse produktene – hvilket igjen medførte en økning i salget på 30% vekst som i omsetning utgjorte i underkant av 2,5MNOK. Dette resultatet fikk vi som følge av et tett og konstruktivt samarbeid med See You som vi anbefaler på det varmeste!
Ida Andberg
Salgssjef, SkeidarLiving Group AS
Ida Andberg

Besøk Skeidar.

Våre kundecaser

  • DHL Express

  • Fursetgruppen

  • Skeidar

  • Amedia Kundesenter