Bærekraftig utvikling er en utvikling som tilfredsstiller dagens behov uten å ødelegge fremtidige generasjoners muligheter til å tilfredsstille sine behov.
Alle mennesker utvikler seg, hele tiden. Vi får nye erfaringer, lærer noe nytt, treffer noe mennesker, opplever nye ting og mye annet. I en utviklingsprosess er det menneskets evne til å utvikle seg vi tar tak i og styrer. Vi jobber med motivasjon og behov. Vi i CX-byrået SeeYou kommer ikke med ferdige løsninger, vi jobber med deltakerne slik at disse, sammen, kommer frem til de løsningene de tror på, i deres hverdag og med deres erfaring.
All utvikling bør være bærekraftig, også i en virksomhet. I bærekraftig legger vi at utviklingen tar hensyn til både medarbeidere, ledere og virksomheten. Alle mennesker har en komfortsone og størrelsen på denne varierer veldig. Ved å presse en medarbeider eller leder utenfor vedkommendes komfortsone kan det oppstå motstand og motvilje. Ved å hjelpe vedkommende til selv å ta skritt utenfor og støtte etter behov, oppnår vi læring og utvikling.
Når vi setter opp en utviklingsprosess sammen med dere er det viktig for oss at vi tar hensyn til medarbeidere, ledere og virksomheten. Dette kan bety at ikke alle skal starte prosessen på samme tid eller sted. Det kan bety at noen trenger mer coaching enn andre og at gruppene som samles består av individer som er noenlunde på samme sted i sin utvikling.
Og husk at vi ikke «fikser» deres medarbeidere og ledere, vi fasiliterer prosesser hvor dere sammen sørger for utvikling.
Workshop: Før en endrings- og utviklingsprosess kan starte er det vesentlig at de involverte partene er omforent om status i dag, målsetninger og veien frem til målet. Her vil en workshop med partene gi god effekt og sikre felles forståelse og utgangspunkt. Sammen med dere definerer vi form og innhold på denne innledende workshop.
Samlinger: Vi tror på at mennesker yter mer sammen. Derfor mener vi det er riktig å samle deltakere i en prosess mer enn én gang. Slike samlinger kan med fordel være fysiske, på sentrale steder eller på deres kontorer. Samtidig har befolkningens digitale kompetanse tatt sjumilssteg de siste årene og dette gjør at det er både mulig og kostnadseffektivt å kombinere fysiske og digitale samlinger. Og mellom samlingene må det trenes!
Trening: Kunnskap blir ikke kompetanse får det settes ut i drift. Det som læres på en samling, fysisk eller digital, må trenes på for å få verdi. I den alminnelige hverdagen er det sjelden satt av tid til trening og derfor må ledelsen sikre at det settes av tid, i hverdagen. Dessuten er hverdegn gjerne hektisk og det er ubehagelig å gå ut av komfortsonen å trene på nye ting. Vi tror derfor det er meningsfullt å bygge opp samlingene slik at hver enkelt deltaker får helt spesifikke og konkrete ting å trene på. Enkle og tydelige ting som er enkle å følge opp for lederne, så vi sikrer at det faktisk trenes.
Coaching: Coaching er ikke noe hokuspokus. Det handler om at en leder følger opp en medarbeidere jevnt og trutt gjennom en periode. Oppfølging gjennom å etterspørre og utfordre. Derfor er det viktig for en utviklingsprosess at lederne vet hva som forventes av dem og selv får trent på gjennomføringen av dette. Ofte er det viktig å starte en utviklingsprosess med lederne. Dermed får lederne nye verktøy å bruke og de får mulighet til å trene å sin endrede atferd før de skal jobbe «live» med medarbeiderne. Coaching er et av disse verktøyene og kanskje det aller viktigste.
Samtidig er det å oppleve coaching og effektene av denne en viktig del av en leders endringsreise. Derfor er løpende coaching av involverte ledere en viktig del av en utviklingsprosess. Dette gjennomfører rådgivere i SeeYou etter avtale med dere og i følge planene vi sammen har lagt.
Ingen virksomheter er like og ingen mennesker er like. Det er utgangspunktet når vi sammen definerer prosessen som passer for dere.
| Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
|---|---|---|
| cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
| cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
| cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
| cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
| cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
| cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
| CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
| viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
| Infokapsel | Varighet | Beskrivelse |
|---|---|---|
| _ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
| _ga_JKHXGHT76H | session | This cookie is installed by Google Analytics. |
| _gat_gtag_UA_208270283_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
| _gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |